به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز دوشنبه در شورای اداری استان زنجان گفت: فرایند ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در زنجان از سال ۸۱ آغاز شد و از آن زمان تا سال ۹۷، جز پیگیری زمین، هیچ کاری برای به سرانجام رسیدن این موضوع انجام نشده بود.
او افزود: در سال ۹۷ دولت ایجاد ۱۷ منطقه اقتصادی از جمله زنجان را به مجلس پیشنهاد داد و در مجلس شمار مناطق ویژه اقتصادی برای تأسیس، به ۸۰ مورد افزایش یافت، به دلیل این مغایرت، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و ما نیز طرحهای توجیهی و دفاعیههای خود را در راستای پیگیری موضوع، ارائه دادیم تا اینکه در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید از جمله منطقه ویژه زنجان مصوب شد.
حقیقی ادامه داد: وجود ظرفیتهایی مانند راههای ارتباطی در حوزه حمل و نقل و ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین و ایجاد امکان فرود هواپیماهای باری در فرودگاه زنجان، ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در استان زنجان، مزیت مهمی برای توسعه این استان است.
استاندار زنجان با بیان اینکه با تکمیل پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، میزان حمل بار در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش مییابد، گفت: زمان مسافرت از زنجان به تهران نیز یک ساعت کاهش خواهد یافت.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه متوسط ارزش یک تن صادرات از استان زنجان بیش از پنج برابر میانگین کشوری است، افزود: وجود واحدهای ملی تولیدی نیز از دیگر مزیتهای موجود در استان زنجان است.
او با بیان اینکه در سال ۹۸ استان زنجان از نظر میزان سرمایه گذاری خارجی، رتبه نخست کشور را به دست آورد، افزود: با مجموعه شرایط و زیرساختهای استان، زنجان قابلیت تبدیل به مرکز آماد و پشتیبانی منطقه شمال غرب کشور را دارد.
انتهای پیام/م